Stressat husband....

Gårdagen blev väl inte riktigt som vi tänkt oss....

Jag nämnde väl inte det här men jag var rätt svullen om händerna när jag vakande på morgonen. Kom på att jag även haft en rejäl huvudvärk i fredags oxå... messade min gravida kompis o frågade om hon trodde allt var som det skulle. Hon tyckte ABSOLUT jag skulle ringa förlossningen....

Gjorde det... o dom ville vi skulle komma in på EN GÅNG! ööööhhh..... va?

Jag sket ju nästan i brallan....vafasen kunde de va så farligt!?

Tydligen finns det nån slags galopperande havandeskapsförgiftning som man ska passa sig för.... o den går fort. O tydligen är det väl nte bra o svullna upp så pltösligt som jag gjorde.

Väl där så fick jag kissa i burk, ta blodprov, väga mig.... o sen blev det o vänta på doktorn. Vi fick se alla de sista avsnitten av TOP MODEL. Båda doktorerna på förlossningen hade visst fullt upp med operationer o andra akuta grejer. Där fick vi gravidisar snällt vänta. Jag var hungrig så jag nästan grina oxå....

Blodtrycket var lite högt så nu ska det hållas extra koll på det....även proteinet som kan läcka i kroppen. Inte bra för bebis om mamma får havandeskapsförgiftning, då måste han ut FORT! Annars såg alla kurvor o värden fina ut.... javisst!

Nu fick jag i varje fall en känsla av hur stressad husbandet kommer bli när det är skarpa skott vad gäller förlossning.

"Eeehh...ska vi åka till förlossningen nu???? Oooookeeej, hur ska vi lösa det här nudå??? Eeeehhh..... *tystnad* ja men jag löser det på nå sätt..... eehh.... okej....hejdå"

Han behövde inte lösa nåt men blev väldigt stressad, han var ju på jobb o behövde få med sig lite grejer därifrån innan....

Sen ringde han igen efter nån minut, nästan skrek.

"Nu Nina är jag snart på jobbet, kom dit så åker vi direkt..... " pustar han fram.

"Men hjärtat, ta det lugnt......det e ingen fara....vi ska bara åka in o kolla lite värden. Jag blev såklart lite rädd men de e ingen fara o panik, håll huvudet kallt nu hjärtat....det är ju så du SKA vara sen när de e på riktigt" säger jag.

"Men de e klart man blir livrädd när du ringer o säger att vi måste åka in o att du e rädd" säger han upprört.

Men....som sagt, ingen fara på taket än i alla fall... MILO kvar i magen o huvudvärken e bättre idag! Nu ska jag ladda för grabbarnas match idag!


Kommentarer
Postat av: Garbo

Oj! vilken panik...

Skönt att åka in o kolla,som sagt kan det bli så och vad jag vet speciellt på oss som e lite äldre,vi pallar inte samma tryck ;)



Skönt att allt e väl med Milo och er,ta det lugnt nu inte så långt kvar innan han ska komma ut så blir det tidigare så fixar ni det.



Goa kramar såhär på söndagen.

2008-10-05 @ 09:48:40
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Malla

Aj å oj.. Läskigt ju!



Var rädd om er!



Pok



Mallafickhjärtatihalsgropenbralla

2008-10-05 @ 11:53:17
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: pangis

Jamen vad gullig han är ditt husband.. jag ler trots allvaret när jag läser, han kommer säkert fara iväg som ett skott till förlossningen när det är dags och GLÖMMA KVAR DIG HEMMA! :-) POK var rädd om dig och lille Milo nu!

2008-10-05 @ 19:28:54
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback