Thailand...only a dream!

image56



Fick se några bloggare som bjöd på härliga bilder ifrån sina underbara Thailands resor!!

Jag har bilder från CYPERN, oki...inte helt fel det heller men....det är inte THAILAND!

Många i vår håla har det som en sport, ja alltså.... att åka till Thailand, tror tamejtusan att 90% av mina vänner varit där allihop.

Jag är en av de 10 % som aldrig vart där...

Det planeras och snackas om detta lilla paradis i månader innan det är dax att åka, man planerar hur många par jeans man ska köpa, hur många massager på stranden man ska ta eller om hennatatueringen ska sitta i svanken eller på foten!

Själv planerar jag att betala räkningar och om jag hinner städa innan fredag?

Man tar med sig INGEN PACKNING...för det "behöööövs junte...de e ju så jäääkla billigt dära" har jag hört mig less på....

Här är det då FAAAAAAAAN inte billigt!!

Min mobil dryper av mess liknande: "Hej..underbart här...klockan är 12 på natten o vi har 29 grader varmt, vi njuter i några veckor till..."

Själv står jag o gräddar våfflor, snöflingor lika stora som katten hemma dinglar ner o gör vår gård helt vit, typ 4 månader försent!

Men....JAAA E INT BITTER!!

Jag skulle oxå åka dit om jag slapp den förbannade resan i detta helvetes flygplan! Jag har några valmöjligheter....

*  Söva ner mig
*  Ta valium...så jag blir sövd
*  Supa mig redlöst packad.... så jag blir sövd

Är man en familj dåra....me ungar o grejer vet jag inte om det är så aktuellt. Visst, skit trevligt för mig o rumla runt packad, sjunga lite....ta några dancemooves....köra "Jag har aldrig" me grannen......berätta högt o ljudligt om mitt o husbandets sexliv.......bli sentimental och gråta en skvätt när jag berättar om barnen.....  men vet inte om ungarna och husbandet skulle digga det!

*drömmer om Thailand*

Kommentarer
Postat av: pangis

en annan är allergiker.. bla mot kokos.. mina drömmar stannar i europa och New york;-) Men visst slår en strand snö.. eller..skidåkning i snö slår nog snorkling i thailand..med hästlänger;-) Kram

2008-03-26 @ 14:33:31
Postat av: Frippo

Haha, "jag har aldrig"...=)

Släpp Thailand. Våga vägra Thailand. Gör som min fru. Jag tycker Thailand är OK+ men inte så fantastiskt som alla säger. Det finns många andra platser jag hellre åker tillbaka till. Men tji för dig, för dit måste du också flyga...

2008-03-26 @ 14:38:30
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: Nina

Pangis: NY i all ära men de tar ju oxå 100 år o flyga dit.... Jag vill ha sooooool! :) Kramar

Frippo: Ja, jag vägrar Thailand, om dom inte bygger en jäkligt lång tågräls inom kort! Alldels för långt o flyga tyvärr...o det är det ju till de flesta exotiska platser!

SNARK för det...

2008-03-26 @ 15:16:43
URL: http://niiinis.blogg.se
Postat av: marie

Du har ett mycket roligare liv än de har, det är därför jag läser din blogg och inte trista Thailandsbloggar!

Själv gillar jag Italien och Frankrike bäst. Språket och kulturen.

Hälsningar från Marie

Thailand är trist

2008-03-26 @ 16:05:06
Postat av: mallis

Thailand är klart överskattat!!!

Skulle aldrig falla mig in att åka dit. Bara massa dumma turister överallt. Och dumma jävla sexturister. Usch. Nä, jag drömmer om Västindien och Karibien. Skulle mina vänner åka dit skulle jag bli avis. Eller Key West.....Åhhhhhhh!!

Våfflor är gott, trots snöflingor.

Kram på dig och ja, Justin och Madonna rules!!

2008-03-26 @ 21:04:24
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Garbo

Hmm funderar,det finns ju sollampor sand samt fototapeter så det går nog att ordna ;)))

/Kram på dig hoppas du mår bra :)

2008-03-26 @ 21:36:58
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Mattias

Ha ha, du skriver roligt du! Ja nog för att jag tycker mycket är underbart med Thailand till skillnad mot för vissa andra här inne men man klarar sig absolut utan det också o känner man som du gör inför flygning så är det ju tufft med en 12-timmars flygning det förstår jag.

Sen är det väl så som en del är inne på att man skulle helst ha gjort sina thailandsresor för 10-15 år sen eftersom det numera är helt överbefolkat av svenskar. O andra sidan kan jag väl berätta för mzmalliz att det finns dumma turister även i Västindien. Dit längtar jag också tillbaka men det är ju en dyrare resa än till Thailand.

2008-03-27 @ 07:20:14
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Nina

Marie: Hihi.....välkommen!! Å tack!!

Malliz: Faktiskt så har mina föräldrar varit på ett ställe i Thailand, där de oxå planerar köpa hus i framtiden, som var allt annat än överbefolkat av turister! Dom älskade de just för att de kändes så annolunda och som de var i bushen där ingen anna förut varit... :) Kram o härligt o höra att fler är frälsta av J & M

Garbo: Hahaha, ja...det kanske är ett alternativ! :)

Mattias: Mmm... hur ska man nånsin kunna ta sig?? Det går ju inte, alltså det går verkligen inte eftersom jag får tuppjuck av o flyga! Jag har tvingat mig själv några gånger efter ett par rejäla groggar! Men så kan man ju inte hålla på... *funderar på JAG KAN FLYGA; JAG ÄR INTE RÄDD" kursen!!

2008-03-27 @ 08:10:09
URL: http://niiinis.blogg.se
Postat av: Fru P

Som min maken redan nämnt så - VÅGA VÄGRA THAILAND :-) Jag är en sån där tråkig o trångsynt människa. Konservativ. Skum.

Åker hellre till Aspen, New York, Grekland, Spanska solkusten eller vaffö inte Nya Zeeland om man vill åka långt.

Puss o kram.

2008-03-27 @ 21:32:19
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Kjell

Hejsan!
Drömma om Thailand. Res och kolla själv. Du blir
inte besviken. Billigt,skön attidyd och säkert.
Tidningarna skriver bara skit om Thailand. Sex,sex
Fel fel fel. Jag bor där. Koh Samui. Flyga ett tips.
En bok. mp3-spelaren och viktigt. En sömntablett.
Har säkert flugit 20-30 gånger den trippen.
Sömntabletten var lösningen och avresa på kvällen.
Lycka till och ha ett bra liv
Kjell

2008-04-07 @ 09:39:34
URL: http://lovelybar.spaces.live.com/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback