Rusningstrafik a la Niinis!

Såg en tjej i morse... som sjöng medan hon promenixa på gatan. Hon hade musik i öronen.... det såg trevligt ut.

Igår när jag gick hem från jobbet sjöng jag oxå..... lite för högt tror jag såhär i efterhand, tänk om nån hört? Men, jag kan helt enkelt inte låta bli....dessutom kan jag rycka med kroppen oxå, det ser nog helknäppt ut men jag skiter i det...ere en bra låt så ere! : ) Nåt som är lite läbbigt är när det svischar förbi en cyklist...nära....då håller jag på o skiter på mig av rädsla! Att jag aldrig vänjer mig....? Dessutom trodde jag att en bil med trasigt avgassystem var på väg om...men den kom aldrig...så jag vände mig om o där var det tomt. Ahaaa...det var i låten...... :D

O så igår, när jag gick där sjungande och i min helt egna värld dök det upp en bil vid min vänstra sida.... den körde otäckt sakta, sådär sakta som att dom ska kidnappa mig o rycka in mig i bilen. Sneglade lite åt vänster o såg en kvinna som satt o vinka och sa nånting som inte var hörbart då jag hade plopparna i öronen. Röck ur dom fort.... hon behövde fråga efter vägen...

Undra om man nångång blir missförstådd? Att dom tycker att man är en idiot för att man är så nonchalant? Rycker konstigt när man går? Sjunger högt för att i ena sekunden börja prata (när nån ringer)?

Se där.....tänk vad kul man kan ha bara av o ha lite musik i öronen i rusningstrafik?!

Puss


image18


Kommentarer
Postat av: Pangis

Akta dig så polisen inte arresterar dig för förargelseväckande beteende:-) Gå omkring och vifta samt sjunga sådär på gatorna.. Ha ha ha.. Men det är lite läskingt att man inte hör bilar och sånt.. Pusso kram o fin dag till dig!

2008-03-05 @ 08:28:03
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Cian

Så där gör jag också..
Sjunger högt och tar nåt litet danssteg till och från jobbet!! Hahahaha ser nog totalt bäng ut

Och har man nästan blivit nitad av cyklister?? Ehh svar ja

PÖSS på dej schnygga männska!

2008-03-05 @ 08:50:34
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Garbo

Numera ligger min mp3 i en låda,har inte tid längre att nynna njuta o sjunga med,åker ju inte tååååg längre,fast jag lyssnar gärna vid datorn :)

Du vilken tur ni har som ska till Dr B vem e det för jag bliiir ju gravid men tappar dom i månad 3!
Ingen har brytt sig om att lyssna på oss,jag känner mig så felbehandlad o trampad på och tiden rinner ut i rekord hastighet just nu,blir ju 45 och oddsen e verkligen mig emot :(

Önskar er alla lycka till/Kramar

2008-03-05 @ 09:06:00
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Mallis

I love my phone!!!

Jag lyssnar alltid på musik. När jag cyklar, går, tränar eller bara har lunchrast. I med lurarna.

Just nu pluggar jag in koreon till Bodypump 65 och försöker göra små benböj i smyg när ingen ser. Musiken är
A och O och den övas in först. Så just nu lyssnar jag på DJ Alligator och liknande. Lite piiiinsamt va!

Sånt är livet. Det bjuder jag på.

Ha en riktigt trevlig onsdag. Solen lyser och himlen är blå, vad det är skönt att leva då.

Kram

2008-03-05 @ 10:03:22
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: Nina

Pangis: Hahaha, jag vet... ;)

Cian: Visst kör dom nära dom jäklarna?! :( Hihi...dansa, fan va kul, det skulle jag vilja se! :)

Garbo: Nu är du så god o ringer till Dr B, han finns på lucina kliniken på värmdö, 08 - 21 99 75. Gumman, du kan få hjälp ju... o jag vet dom som fått hjälp som är äldre än dig!! Oftast är det ett simpelt fel som gör att man får dessa upprepade mf! Gumman, landstinget vet inte ett skit om upprepade mf, o där lyssnar INGEN för dom KAN inget om saken. Det är trots allt ganska ovanligt att få 3 mf eller fler!!! RING IMORGON! Då har dom telefontid, o kliniken kommer att läggas ner jan -09, dom ska gå i pension då! Det är ett par som äger klinikne o jag har forskat o vet att det är en JÄTTEBRA klinik!! Kramar

Malliz: BLir så nyfiken o vill gå på ditt pass nångång ;)

kramar

2008-03-05 @ 15:28:34
URL: http://niiinis.blogg.se
Postat av: Fru P

Jag brukar, som sagt, låtsas att jag är med i någon musikvideo när jag lyssnar på musik. Skitlöjligt. 33 år som jag är. O det där med att sjunga med o nästan dansa fram = jag gör det jämt! Kan inte låta bli. Musik för mig innebär total TRANS!

Kan tänka mig hur söt du är när du struttar omkring m musik i öronen ;-)

2008-03-05 @ 16:24:59
URL: http://pendelilska.blogg.se
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback