16 ÅR?????

Har man åldersnojja är det bra att ha två söner som är på bra humör!

Igår när jag hämtade grabbarna från skolan så sitter Thedde i fram o tittar på mig. Efter en stund så säger han:

" Mamma, du ser verkligen ut o va 16 år när du sminkar dig!"
"VAAAH??"
Säger jag lite smått chockad!
"Ja, jag sa det i min klass, att jag tycker att min mamma ser ut o va 16 när hon sminkar sig, o alla höll med" säger han som det är en av de självklaraste sakerna i världen!

I baksätet sitter Elliot med stora ögon och håller ljudligt med sin storebror!

"Nämen, nu får ni sluta"....säger jag som vid det här laget hunnit börja bli generad, men jag känner en bubblande glädje i magen.

"Joooo, jag tycker t.o.m att du ser ut o vara 12 som mig ibland" säger Thedde!

"Jaaaaaaaa" säger Elliot i baksätet!

" Nejmen, vad snälla ni är" säger jag, utan att ifrågasätta det där med 12 år!!
"Då antar jag att jag ser ut som 45 när jag INTE sminkar mig?" säger jag frågande.

"Då ser du ut o vara lika gammal som Tony" svarar båda...

Jag vet inte vad som låg bakom detta, gick väl o vänta nästan hela kvällen att en fråga om pengar eller nåt skulle dyka upp, men det gjorde det inte.

DET va inte illa..... o se ut som 16!! :D Det ni.... ;)

Åldersnojjan blir som vanligt igen när farsan utbrister stort! Men fy fan Nina, tänk att du snart är 40!

(((((((((((BOOOOOOOOOOOOOOM))))))))))) så är man tillbaka i verkligheten igen!

Nää, jag har ingen större äldersnoja, FAKTISKT....även fast det kanske uppfattas så...... sen går det ju helt klart upp o ner det där! Vissa morgnar när jag vaknar o ser mig själv i spegeln så undrar man vart alla år tog vägen??

* Ansiktet är mosigt o lite svullet
* Jag har lite mörka påsar under ögonen, helst om jag sovit lite dåligt.... (som idag)
* De djupa vecken i pannan är VÄL SYNLIGA även fast jag smörjer på No7mirakelcremen frenetiskt!
* Lystern i ansiktet är som bortblås, men de försvann väl för ungefär 20 år sen!




470374-35



MITT HOPP HÄR I LIVET!!!




470374-36



Så jag säger som så...... tar sminket bort 19 år från mitt ansikte så kan jag tänka mig att va sminkad dygnet runt....i resten av mitt liv!! :-)

Ha nu en underbar helg alla!

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Pangis

Med såna ungar behövs knappt smink! Dom måste vara gjorda på en lyckans dag! Trevlig helg, kram

2008-03-14 @ 08:02:41
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: ulrica

Underbara ungarna :).. och jag hoppas verkligen att du själv inser att du är snygg, hjärtat!!

Den där krämen skulle jag gääärna lägga vantarna på.. har du lust att tipsa vart den finns att köpa?

Trevlig helg!
Kram

2008-03-14 @ 08:06:14
URL: http://ulrica.org
Postat av: Husbandet

Ser ut attt vara lika gammal som Tony. Komplimang eller inte ??? Måste kolla vart jag ligger på ålders skalan hos kiddarna. Annars kan jag ju raka av mig skägget och se ut som en tjock fjortis igen.

2008-03-14 @ 08:21:22
Postat av: Nina

Pangis: Jaaa... vad gullig du är! Dom är gjorda på en lyckans dag dom...mamma var nog full eller nåt! Haha...nääärå... puss

Ulrica: Nu finns den att få tag på H&M, kostar 300 spänn o sååå värd varenda spänn! Kramar

Husbandet: Det är en komplimang älskling....oh nej nej nej, inget rakande av skägget mer, aldrig mer tror jag! Älskar ditt skägg... det vet du!! Puss

2008-03-14 @ 08:25:01
URL: http://niiinis.blogg.se
Postat av: Mallis

Vilka underbara ungar du har!!

Kul att du skriver om just no7. I julas fick jag en giftbag av min kompis som bor i London. 3 olika mirakelkrämer, mascara, serum, lippgloss och peelingkräm. Du må tro vad jag snålar med de produkterna. Har bara använt själva antirynkkrämen några gånger och gud vad den luktar gott. Peelingen är bäst, det känns som om varenda liten por flyger åt helvete.

Have it gött!! Kram

2008-03-14 @ 08:33:40
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: Garbo

Härliga ungar,ja min son e snäll han oxå :)
Han ger mig ofta komplimanger.
Ibland sminkar jag mig ofta och mer än gärna just nu e jag inne i en sminkfri period och tycker själv jag ser ok ut.

Pöss på dig o dina härliga ungar ha en bra helg!

2008-03-14 @ 08:54:33
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Nina

Malliz: Jaa... peeling överhuvudtaget är bland det skönaste o använda i ansiktet! :)Men tänk o få använda No7:s grejer??? :)Åh...själv har jag Niveas peeling bara... :(

NU har jag hittat en ansiktscreme oxå, alltså ett serum från Lancome, jag blev som en bebis i ansiktet! Fan, hit med lottovinst så man kan unna sig dyrgripar! Puss

2008-03-14 @ 08:55:54
URL: http://niiinis.blogg.se
Postat av: Fru P

Åhh va jag är blödig nu för tiden. Tårarna rinner när jag läser ditt GLADA inlägg :-) Gud vilka kloka pojkar du har. De har helt rätt - du är asfräsch!

O jag har ju bara sett dig sminkad :-)

Varm kram. Och stort tack för så fina ord igår. Du är en sann vän.

2008-03-14 @ 09:20:28
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Cian

Ahhhh vad söööta dina pojkar är

Det ska bli så skönt när Vilding kommer upp i den åldern och kan säja annat än:
mamma dina tuttar är tjocka

Pöss på dej sötis..Nu kommer jag inte åt en dator med internet på flera dar..
Ha en as-kalas påsk söt
KRAM

2008-03-14 @ 09:26:40
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Nina

Pendlis: Lilla hjärtat vad härligt o se dig här!! Jag är sååå rorolig för dig...usch, o varför jag är det e att jag o du är så himla lika!! Jag ser mig själv i dig för några år sen... de e sant! Gumman, tack för fina ord....

Love you!

Cia: Haha...vilding kommer säga fantastiska saker till dig....o det är faktiskt riktigt hääärligt med dessa liv som uppfyller en med sina kloka tankar och ord! :)

Miss you under dessa dagar, ha en underbar påsk du med gumman! Love... Kramar

2008-03-14 @ 10:36:57
URL: http://niiinis.blogg.se
Postat av: garbo två

Vad sa du mascaran hade för märke?

2008-03-15 @ 21:24:59
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback