Midsommarplaner?






Så hur firar ni eran midsommar mina vänner??

Själva fick vi det spikat igår.... vi ska till mina föredetta svärföräldrar! Låter det lite invecklat eller? Ja förmodligen...

Men.....Magnus (barnens pappa) o jag har en kanon relation. Bättre går nog inte att få...sen vet man ju inte om det kanske kommer att förändras av någon eventuell ny partner till honom. Men man kan ju alltid hoppas att det kommer att fortsätta såhär! En av de som verkligen varit kanon när det gäller den här relationen är Tony, han har ALDRIG ifrågasatt min o Magnus relation, att vi hörs eller något annat för den delen. Han har hela tiden förstått vidden av hur viktig vår kontakt är för att det ska fungera för våra barn. Tony har varit den som tagit detta mest moget. FAKTISKT..... hade inte han gjort det vet jag faktiskt inte vart vi hade varit idag! Det hade antagligen varit en jobbig situation för oss alla.

Ibland undrar man om jag o Magnus egentligen är syskon. ALLVARLIGT alltså... Han känns som en storebror. Som Tony är polare med... Vi umgås ju en hel del tillsammans. Utan ett endaste problem. Tony o Magnus hänger med varann, planerar saker som ska hända med barnen....o när jag mådde som sämst så skötte ju Tony o Magnus all kontakt vad gäller barn o planering. LYLLOS MIG.... kan inte säga annat för så är det verkligen. Jag är lyckligt lottad!

Så nu ska jag o tony o ungarna till barnens farmor o farfar, där kommer oxå barnens faster med familj vara. Det blir barnfest på dan med traktoråkning, dans runt midsommarstång, sill lunch, fiskdamm. Sen ska vi vuxna få äta lite gott o de som får ska ta sig en GOD nubbe!

Barnens pappa ska på en annan fest förstås....han är ju barnledig! :)

Tänk så det kan bli...hade nån sagt det här till mig för 5,5 år sen hade jag skrattat åt det hela...men...idag är det sant!

Kommentarer
Postat av: Garbo

Det e ju bara helt underbart att kunna umgås på detta sätt för varför ska man sluta gilla varann bara för att man inte e ihop med respektive son längre?



Å vad jag önskar det vore så i min lilla familj men nä då icke!

Min fd svärmor tycker jag förstört sonens liv..hmmmm?

Det e väl hans liv o inte mitt!

Jaja så kan det oxå va...



Pöss o ha en fin midsommar :)

2008-06-17 @ 10:24:43
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Mallis

Ja, snacka om tur. Jag vet många "skilda" föräldrar som inte kommer överens för fem öre. Det konspireras hit och dit och de som mår sämst i situationen är förstås barnen och det verkar vara det sista de tänker på.



Jag vet hur min brorsa har det med sitt ex. Fy fan säger jag bara. Hon är helt bombad och förstör allt för min bror, till och med hotat hans nya flickvän. Ah, shit alltså.



På tal om midsommar är det klart överskattat, precis som nyår. Jag jobbar, sen blir det sillunch och grillat på kvällen med goda vänner.



Ha´t gött. Kram

2008-06-17 @ 10:38:09
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Cian

Det blir upp till Norrtälje med goda vänner hela helgen..Äta gott,umgås,bada,fiska och bara ta det lugnt



Ska bli så skönt så..



Mina föräldrar pratar knappt med varandra och har inte gjort så på ca 25 år.. Så det där med att bjuda dem samtidigt på saker går fetbort....tråkigt..



2008-06-17 @ 10:42:23
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: pangis

Jamen det är väl så här det ska vara. Min situation med mitt ex påminner en del om din fasst du slår alla rekord. som vuxna är det vår skyldighet att se till att det fungerar i synenrhet när barn finns med i bilden. ni har all min respekt du ditt ex och din kära man. så här ska det kunna fungera men visst det kräver stundom lite jobb. :-) hur som helst så firar vi lungt med ett par vänenr.. mina barn är ju i Carlifornien:-( Men lilla tass är med. Kram till er alla

2008-06-17 @ 11:09:05
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mattias

Ja väldigt skönt att läsa om hur "vuxet" ni verkar hantera era "nya" liv. Tyvärr inte alltför vanligt!



Jag, Tina o lille Max ska nog besöka två olika fester på midsommaraftonen. Vi har lite svårt att välja men eftersom Tina ammar och kör bil kan vi besöka båda. Dessutom känns det bra att avsluta kvällen i mysig sommarstugemiljö med tre andra småbarnspar istället för den något vildare första festen med tanke på Max.

2008-06-17 @ 15:05:55
URL: http://jack71.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback