Jag blir så j-a irriterad....

Gomorron....

Nån som vet hur man byter en husläkare?

Jag fick inget vettigt svar igår när jag svettig ringde runt till minst 4 olika instanser..... ringde receptionen på vårt lasarett, blev kopplad till eriksberg...vart fan nu det ligger? Hon som svarade där var allt annat än trevlig.

"Men snälla du, då har du ringt heeeelt fel!" Jag störde säkert mitt i fikat eller nåt annat otrevligt.

Eftersom jag är gravid och har ett JÄVLA HUMÖR så snäste jag tillbaka.

"Men jag har blivit KOPPLAD, jag har inte slagit numret själv!!" o jag lovar att det hörs på min röst när jag blir irriterad.

Ringde upp igen.... till självaste receptionen.... o blev kopplad till nåt ställe som inte svarade.

Fan, då gav jag upp! Va i helvetes jävlar.... hur gör man då!? Googlade o hittade en massa bra information om man har husläkare i sthlm. Men det har inte vi....dels för att det vore korkat att sitta o åka 8 mil varje gång man får halsfluss t ex och för att vi inte tillhör dit. Annars hade jag nog haft det....

En sak är säker, jag står inte ut en dag till med min husläkare jag har nu. Jävla idioter..... dels har jag råkat ut för dem själv ett antal gånger och ibland blivit idiotförklarad och snäst åt! Ni minns väl förra året när jag däckade under totalt och gick in i väggen mer eller mindre. Hade maken med mig på läkarbesöket eftersom jag visste det skulle bli köttigt. Köttigt ELAKT då.... Javisst vart det de.... när maken frågade om alla symtom jag hade berodde på stress fick vi till svar:

"Hur ska jag veta det?? Det kanske det kan vara men det går säkert över om ett år". Jag höll fan på o sopa på gubbjäveln, ja hur fan ska du veta det? Du är ju läkare för helvetet!! Vad gör du här??? GRRRR...
Har vid ett flertalet gånger blivit såå missnöjd med dom däruppe. Orkar inte ens ta upp allt.

Droppen kom nu när jag senast var där med Thedde för hans íllröda öga. Det andra började så smått bli rött då jag ringde o bokade tid.

Han kollade in grabbens ögon på ungefär en halvminut. Frågade oxå vilken vecka jag var gravid i? (vad nu det har med saken att göra??) Sa sen att det var allergi. Jag undrade lite försiktigt vad för allergi det kan tänkas vara? Då syftade jag på om man vet om det är mot katten han är allergisk eller mot pollen eller nåt annat skit. Då finns det ju olika åtgärder...exempelvis köpa pollenmedicin o i värsta fall göra sig av med katten.

"HUR ska jag kunna veta det? Det finns ju flera antal olika allergier."

Men din jävla idiot.... då kände jag att den där otrevliga och helt inkompetenta husläkarmottagningen kan dra! Nu är det nog... Dom kanske har hjälpt många andra, dock inte oss!

Thedde märkte oxå att han var otrevlig o tog upp det när vi kom in i bilen. "Mamma, va otrevlig han va...."

NOG MED DENNA HUSLÄKARE

Vet bara inte hur vi ska gå vidare eftersom det inte verkar vara världens lättaste sak att göra!

Kommentarer
Postat av: Cia

Du kan få vilken jäkla husläkare som helst..Dom borde slåss om dej och familjen..Dom får ju pengar för varje patient...



morr Ja de verkar vara helt klart otrevliga..Hoppas du hittar nån annan...

2008-07-01 @ 08:07:15
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: pangis

Tack gode gud att vi inte har husläkare i örebro.. vi tampas med vanlig vårdcentralen.. och dit komemr man aldrig fram i allafall:-/ Kram gumman1

2008-07-01 @ 09:55:39
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: ulrica

Påminn mig så ska du få tips på en skitbra husläkare som nog kan tänkas ha plats för en familj till. Vi har henne allihopa och hon är SUVERÄN!!



Kram

2008-07-01 @ 10:19:15
URL: http://ulrica.org
Postat av: Malin

Maila? Brukar vara ett bra alternativ! Gå in på ditt landstingshemsida o klicka dig fram till din husläkarmott. och skicka iväg ett mail om att du vill byta...

2008-07-01 @ 10:26:16
Postat av: Christopher

Hahaha... förlåt, hahahaha

2008-07-01 @ 12:59:44
URL: http://clogg.se
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback