SYSKONKÄRLEK...hur ser den ut egentligen??

Vafan är detta...jag är irriterad för andra gången idag?!

Vad är detta för en dag..? Jag är HET som fan...o då snackar vi itne SEXBOMBE HET utan förbannad HET! Tyvärr....hade ju vart kul om det va det andra alternativet. Men jag blir väl aldrig en SEXBOMB är jag rädd....

Ni som har barn som är syskon?!

Vafan.... varför bråkar dom? Varför kommer dom bara inte överens?

Måste allt vara en kamp sinsemellan... jag minns inte att jag bråka så mcyket me min syrra. Okej, det kan ju bero på att hon är 9 år yngre än mig o att jag flytta hemifrån när jag va 16 år. Klart att jag hann o dra na i håret ett antal gånger men inget överdrivet liksom.

Den ena vill åka till stranden men vägrar o ta med sig brorsan! VAFAN....stannar man hemma från fritids så måste man komma överens o inte ringa morsan o använda henne som nån medlare, mitt på dan..när jag är på jobbet. Jag flippar fan för sånt...

Gav dom båda ett ultimatum:

2 alternativ, antingen så kommer ni överens o låter varandra följa med på saker om den andra inte har nåt annat för sig eller så går ni på fritids varje dag!! VARJE DAG.... kl. 12 när mamma kommer hem på lunchen ska beslutet va taget.

Ja må va grym, men jag HATAR när den ena eller den andra inte får va me, det gäller alla ungar!!! För trots allt är det inte ofta man behöver ha sina syskon på släptåg!!

Just nu längtar jag till dom blir 18 och 20 och kanske t.o.m beskyddar varandra mot alla andra.... suck.

Kommentarer
Postat av: Malin

Detta är just skälet till varför jag bara har 1 barn! Haaaaatade verkligen de gånger man fick släpa med sig lille syrran när man skulle nån stans, då var jag hellre hemma!

2008-07-03 @ 11:56:21
Postat av: Garbo

Haha jo nog e det så allt,min syrra var pain in the ass från start,tror jag har gjort det mesta för att bli av med henne,spöat henne och låst in henne,det var 4 år mellan oss och vi har alltid vart olika så än idag, ja nu e hon ju alkis men vi hade nog ändå inte haft så mycket gemensamt,nä småsyskon e en pina så vitt jag vet men sen kan man växa ikapp o bli bästa vänner för evigt det brukar komma med åren :)



/Kram och jag tar inte illa upp för din synpunkt på mitt inlägg men vi ska kolla upp lite saker som om värdet sjunker på vårt hus iom deras plaskdamm så nära ....

Ja fy fan vad dom e pain alltså...dom har arrogantat sig från dag 1 bla låtit deras byggmaterial hamna på vår tomt utan att plocka upp det samt parkat bilar för våran uppfart vi har tålt mycket länge nu samt staketet han slog upp utan att tjecka m oss först,ja listan kan göras lång...sorry om du tog illa upp men jag står fan inte ut här!

Bor hellre granne m Motley crue när det bagav sig för då kunde man festat ihop ;)))) haha :D

2008-07-03 @ 12:14:56
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Nina

Malin: Ja, tyvärr är det väl så det känns, att man haaaatar o släpa me sig syrran. Nu är det ju så att ingen av dem behöver släpa me varann, typ nästan aldrig. De har alldeles för olika intressen för att göra samma saker...men när det händer nångång då o då tycker jag faktiskt man kan släpa me sig sina sykon. Ja...det tycker jag... fast jag har en lillesyrra själv :)



Garbo: Förstår... har skrivit svar på din sida. Hihi...motley crue..hahah....de vore nåt!

2008-07-03 @ 13:12:44
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Fru P

ASK ME!!!! Mina tre bråkar - JÄMT! I alla fall när Mitten är närvarande. Äldsta o Lilla Hon bråkar inte så mkt me varann, men Mitten o Äldsta eller Mitten o Lilla Hon. Oj oj oj, det är ett under att vi har ett uns hörsel kvar. De skriker så fönstrena skallrar. De gör illa varann o gråter. Flera ggr varje dag.



Äldsta brukar faktiskt låta Mitten vara med när hon är ute o leker m sina polare, även om det kanske inte är högsta drömmen...



Jag knivhotade min syrra med kökets vassaste kniv mot strupen. Minns det som igår. Jag var så elak att du inte kan ana.



Stackars min lilla söta syster.

2008-07-03 @ 13:53:24
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Cia

Säjer som Pendlis..Jag och mina systrar HATADE varandra..det är 3 år emellan oss 3..Vi verkligen slogs med tillhyggen,,Knivar,glas,vad som fanns i närheten,vi dunkade in varandras huvuden i väggar..Hahahaha ett under att vi övelevde..Det som alltid dog var mina glasögon..krascha dom och mellansyrran är ute ur leken liksom hahahaha



Nu är vi såklart de bästaste vännerna och har tom bott ihop alla tre och festat hjärndöd!Men som sagt..det kom inte förrens i vuxen ålder :)





Pöss på dej sötis

2008-07-03 @ 14:01:38
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: www.newdad.blogg.se

Du är otroligt HEEEEEEEEEEEEEETTTT ( med fuktad strupe och viftande ögonfransar ).

2008-07-03 @ 16:36:00
Postat av: Frippo

Min morsa tvingade med mig med storebror. Som är född okt 71 och jag jan 75. Skillde mao fyra klasser men drygt tre år.



Beror ju på hur ofta tycker jag. I vårt fall hela tiden och såklart lackade han men visade det inte förrän det va bara vi. Jag förstår honom att han gjorde så. Han ville ju bara vara ifred eller vara med sina kompisar. Det är ju inte hans uppgift att vara med / uppfostra mig som 8-14 åring.



Men i ert fall om det är väldigt sällan kan man ju tycka det även om grundprincipen gäller nog alla storasyskon. Dom vill helt enkelt inte vara med småsyskon i vissa åldrar. Inte ens ibland.



Men sen så kommer dom golfa ihop när dom växer upp...=)

2008-07-03 @ 19:35:51
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Mattias

Det där är ett av just nu flera skäl till att jag är väldigt skeptiskt till att skaffa fler än ett barn som vi har just nu. Visst unnar jag vår Max att ha ett syskon då jag vet hur mycket nytta man kan ha av det i livet MEN det innebär också väldigt mycket bråk och jag skulle aldrig orka ha två barn i samma ålder när jag ser hur andra har det med dessa... Visst finns det massor av fördelar men det finns många skräckexempel bland bekanta också som alla fall får mig att känna mig tveksam till att sätta igång o skaffa ett syskon det närmaste året.

2008-07-03 @ 19:55:14
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Cia

Pöss sötis..Nu drar jag på semester



2008-07-04 @ 11:40:25
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Nina

Ja... bara för det så har det funkat sååå fint nu i några dagar mellan grabbarna. Vi hade ett kanonsnack...o nu har det vart som ljus. Vi får se hur länge det varar?! :-)



Puss på er alla

2008-07-04 @ 23:01:17
URL: http://niiinis.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback