Minifom och juldag....

Mina ögon känns som ett virrvarr av semperdroppar och minifomdroppar, har suttit här o läst nu så jag blir grön. Nätet IS DA SHIT hörrni när man söker info.

Min bebis är ju lite gnällig.... och ibland gallskriker han så det värker i hela min kropp! O det kan pågå ett tag... svår att trösta men vi kämpar på o lyckas alltid efter en stund Det har jag läst är ett gott tecken för då är det inte kolik....PPPIIIUUUUHHH!!!
 Vi har kört med minifomdroppar nu i några dagar.... nu har jag läst att de går att dubbla dosen eftersom dessa droppar inte går att överdosera. BRA!! Sen blire en tur till apoteket för lite semperdroppar som ska vara bra för tarmfloran. DET ORDNAR SIG LILLA BEBIS.... vi fixar det här.

Igår hos svärisarna så var det som ett under.... han gallskrek bara en liten stund. Sen la han av jordens största kakk i blöjan o somnade sen gott. Sov heeeeeeela kvällen hos både faster o farfar. Vi fick sitta med o äta, umgås o skratta. Välbehövligt för mig o husbandet....

Det blev en mysig kväll igår.... vi lyckades bra med julklappar till barnens lådsaskusiner, JAG ÄLSKAR O LYCKAS MED JULKLAPPARNA!!! När barn blir glada.... aaahhh...såå skön känsla. Thedde o Elliot har nu fått presentkort så de storknar... de satt o räkna hur mycket i pengar de fått i presentkort i bilen igår. O som ni säkert hajjar så är ALLT en tävling.... snark! :) Nu bränner presentkorten på hyllan o de kan fasen inte bärga sig förrän de får åka iväg o handla....



På väg mot lådsas farmor o farfar.... Elliot i ny jacka o mössa!



Kusin Maja i sin nya prinsessklänning..... kolla in den krokiga kronan! :)



MILO fick fotled/handleds skallror...... söt va??

Nu är klockan redan 10.40...jag sitter i myskläder vid datorn o känner att jag borde göra ett ryck här hemma med dammsugaren...men vem fan orkar?? Å är det inte annadan idag? Då ska man väl fortsätta slappa.....

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Dart Polly

Hej! Såg din tråd på FL. Ville bara snabbt tipsa om "Gripe Water" en slags kolikdropar som alla blir rekommenderade i England (precis hemflyttad från London). Vi köpte märket Baby's Bliss, ett naturmedel som på vår dotter funkade omgående som ett lugnade medel (smakar dessutom sött)och på sikt tycktes hjälpa mot magont. Man kan ta det hur ofta/sällan man vill och vi gav bara när hon jagade upp sig (skrek för att hon hade ont i magen och fick ont i magen för att hon skrek...) Finns i Stockholm på http://barnbutiken.jetshop.se/ Där kallar dom det för antikolikdroppar, ser inte ut som om man kan beställa på nätet men man kanske kan ringa dom om ni inte bor i Sthlm. Världens längsta kommentar... Lycka till! /M

2008-12-26 @ 22:07:01
Postat av: Mattias

Vi använde oss också av minifomdroppar där i början. Jag håller med dig om att "nätet" är fantastiskt när det gäller att söka information. Hur klarade man sig utan det förr? :) Sen gäller det förstås att sålla och värdera det man läser men likförbannat är det otroligt vad hjälp man kan få.



Förstår att ni har tuffa stunder när det skriks men hoppas snart det blir lite bättre.



Själv har vi vår andra ensamma kväll/natt ihop på ett år här hemma utan Max och det känns ljuvligt men ändå så saknar man honom mycket också :) Fast han har det ju bra hos mormor så inatt ska vi njuta av en natt utan massa vakningar och ha massa vuxenmys :) God fortsättning till dig o familjen!

2008-12-27 @ 23:10:59
URL: http://jack71.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback