Milos ankomst!!

Ååååhhh..... heeeeeeeej alla fantastiska bloggläsare!!

Vilken respons vi fått och en massa underbara gratulationer. TACK ALLA FANTASTISKA NI!!!!

Ja till slut kom han ut vår alldeles underbara bebis.... vi är helt tagna hela familjen och han är så underbar så det gör ont i oss. Husbandet är totalt förändrad som människa säger han, han kunde ALDRIG tro att det skulle kännas så starkt som det gör!

Tänkte dra storyn för er!

Ja som sagt, det hela började till slut. Det var knappt så vi kunde tro det när det väl satte igång....
Jag var ju hos barnmorskan på morron, hon gjorde en hinnsvepning (nr 3 i raden) och skickade oss till Uppsala med protein i kisset. Det där proteinet hade plötsligt ramlat ur mig eller nåt för det fann inget i Uppsala. Hemskickade.....

Kände ändå på eftermiddan att nåt hände i min "lilla" mage. Vågade inte säga nåt till husbandet eftersom han är som han är..... Träffade en killkompis på fika som bott utomlands i 4 månader. Medan vi satt där så kändes det mer o mer.....
Vi åkte hem och vid sex på kvällen sa jag till husbandet o klocka lite. 7 minuter mellan alla....

Vid 10 på kvällen somnade jag i alla fall ifrån allt. Vaknade kl 23.30 av VÄRKEN FRÅN HELVETET!! Jag frusta o blåste redan i sömnen. Gick på toaletten o tänkte att det säkert inte var nåt på riktigt! Fick nästa på toaletten. Det hade oxå kommit blod o slem.

Husbandet knatade omkring hemma o släckte, klädde av sig och hoppa i säng.
"Gubben, vet inte om det är läge att gå o lägga sig nu" säger jag....
"Nähä, vadårå" säger han.
"Det är igång nu tror jag" klämmer jag ur mig.

Vi går o sätter oss i sängen och jag får nästa värk, då börjar jag gråta o skaka..... bara adrenalin antar jag eftersom det äntligen satt igång! Jag tar några värkar i sängen o dom är nere på 4 minuter. Vi ringer förlossningen o dom tycker att det bara är att komma in, fort!

När jag reser mig från sängen o ska börja packa det sista får jag värk på värk, var 30:e sekund. Vi båda får nog lite panik här o känner att vi måste ut till bilen fort. Hela vägen till bilen kommer dom var 30:e sekund. Väl i bilen lugnar som sig till var 4:e minut igen. SKÖNT! Jag lyckas mobilblogga, är så glad för det faktiskt.... o det var husbandet som uppmuntrade mig.

Väl i Uppsala o på parkeringen kliver jag ur bilen o det börjar med värkar var 30:e sekund igen. Husbandet stöttar hela vägen in till förlossningen.

Intagningsrummet med kontroll och allt det där..... barnmorksan tycker att jag har dåliga värkar o är tveksam om vi ska bli inskrivna. WHAT THE FUCK??? Jag blir nästan pissed här.... har jag dåliga värkar, jag som verkligen känner av dom som FAN!!

Besviken som få då hon säger att jag är öppen 2 cm. OH MY GOD.... this is going to be a long night tänker jag! Blir i alla fall inskriven och får duscha.



Duschar i 1,5 timme.... otroligt skönt till en början. Tills det börjar kännas förjävligt igen, värkarna drar i starkare o starkare. Undersköterskan som hette Dagmar gjorde i ordning vårt rum sådär mysigt med mysbelysning, värmde varma kuddar till mig som jag skulle ha i sängen o försöka sova lite mellan varje värk.



Tur att det hunnit bli advent så det fanns lite sånt här i rummet....:)

Väl i sängen så kändes det väl sådär, tycker nog att värkarna blev värre av att ligga men jag kämpade på. Fick akupunktur och tensapparat påkopplad. Öppen ca 4 cm vid kl 4 på natten.



Fötterna fulla av akupunktur!



Tensen påkopplad!



Tiden går o inget händer med öppnandet. Barnmorskan vill att jag ska sitta på en pilatesboll, slänger mig upp på den och tycker jag hanterar värkarna helt OK. Husbandet sitter tätt bakom och känns trygg..... jag flåsar och tar till lite lustagas! Äntligen så får man känna sig lite packad. Jag behövde BORT BORT BORT kändes det som.... rullar på bollen o försöker jobba ner Milobebis.

Den här bilden betyder sååå mycket SMÄRTA!!!!!



Efter många långa timmar och inget som händer, jag öppnas typ 2 cm på 3-4 timmar känner jag att jag är på väg att ge upp. Barnmorskan tar vattnet.... inte heller det sätter igång det hela. Efter ytterligare några timmar blir jag undersökt och jag öppnas fortfarande sakta. Jag ber om epidural. Efter många om o men där 2 narkosläkare får sätta den så lyckas till slut den kvinnliga o jag är i himmelriket o kan t.o.m stå upp!!



Uppstående med epidural. Här ser jag värkarna men dom känns mer som ett jättetryck bakåt. Som att man ska skita på sig hela tiden... huuuuuu!!!!

Här har det börjat göra förbannat ont igen, husbandet tar en sista bild på oss innan det sätter igång på rikgit. När Milo äntligen bestämt sig för att komma ut till oss......



Första bilden på vår lilla gosse! Några sekunder gammal.... den här känslan man har här vill jag återuppleva gång på gång. Större kick finns inte i livet.... fasicken, det finns INGET som slår det!! Där är så stort o så enormt så det går fan o tänka på knappt! Aaaahh..jag ryser.....



FANTASTISKT!!!!

Sen kom det vi längtat efter i många år!!



Fikabrickan som vi drömt om i alla dessa år som vi inte lyckats..... o titta... nu fick vi vår bricka. Vår bricka som betyder så mycket för oss..... symbolen för att vår älskade bebis kom till oss till slut!!

Slutligen en jättestolt och såååå trött pappa......vi var vakna i ca 48 timmar i sträck!



Nu ska jag mata min vackra bebis, återkommer snart igen med mer bilder på han, Milo.... underverket!

TACK ÄN EN GÅNG ALLIHOP! NI ÄR UNDERBARA!!!!

Grattis Fru P!! Du vann!!

Kommentarer
Postat av: Cian

Åhhhhhhhhhhh Gumman....



Ja vad ska jag säja..man ser att du har ruskigt ont och är omtöcknad men fan vad vacker du är...



Duktiga ni..



Pöss

2008-12-08 @ 12:20:37
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Johanna Viksell (Pilkka)

Åhhh jag grät och jag rös heeela rexten igenom...

2008-12-08 @ 12:28:04
URL: http://fruviksell.blogg.se/
Postat av: diana

GRATTIS!!!! Vad fantastiskt det verkar, blir själv sugen på att bli mamma nu!! =)



Bästa mammablogg? Vill du ha chansen att vinna titeln bästa mammablogg och dessutom få ett kit med Molton Brown produkter? Var då med i denna tävling! Lycka till! =) Kram// Diana

2008-12-08 @ 12:42:03
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: pangis

Vilken underbar berättelse.. och vad den väcker minnen. Smärtsamma men underbara minnen! Jag är så glad för er skull! Kram

2008-12-08 @ 13:12:34
URL: http://www.pangbruden.blogspot,.com
Postat av: Ida

åh, tårarna bara rinner! det är verkligen den underbaraste kännslan som finns att bli mamma! ÅHHHH!!!

2008-12-08 @ 13:31:46
URL: http://fixit.blogg.se/
Postat av: ulrica

Åh, så härligt att läsa om skruttens födelse!!

Jag är säker på att ni njuter varenda sekund nu :o). Vi tänkte på er igår när vi kom hem och såg att det lyste i pojkarnas rum.. då tänkte jag "undrar hur dom har det?"..



Kramar

2008-12-08 @ 13:44:21
URL: http://ulrica.org
Postat av: Garbo

Äntligen! både att Milo kom samt att vi fick en liten uppdatering :)

Underbart att du delar med dig av er stund,oh my god! det syns verkligen hur ont du har vännen!



Pöss till er alla och jag förstår verkligen hur lyckliga ni måste känna er :)

2008-12-08 @ 13:50:11
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Malla

Nu är det så där igen.. Tårar som rinner!!



Härligt att höra från er!



Pok



Mallagrinbralla

2008-12-08 @ 14:39:43
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Nu rinner tårarna och gåshud över hela kroppen! Vilken lycka för er, Grattis igen!

2008-12-08 @ 14:59:04
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Emma

Håller med dig. De finns INGEN större kick än när ens barn ligger på bröstet och man har fått belöningen.

ryser när jag tänker tillbaka på mina förlossningar



Grattis igen :D

2008-12-08 @ 21:06:05
URL: http://morgonstjarna.webblogg.se/
Postat av: A

Sitter med tårar i ögonen och läser förlossningsberättelsen. Tänk att det är så fantastiskt när ett barn föds.

Minns ju när sonen föddes för 2½ år sedan. Mannen och jag hade också kämpat i några år och råkat ut för ett par riktiga bakslag. Å sen när det äntligen kommen en liten underbar bebis! Åhh, jag förstår dig när du säger att du skulle kunna uppleva det hur många gånger som helst.



Ett jättestort GRATTIS från en bloggläsare! :)

2008-12-08 @ 21:16:18
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Yiyah

Kom en liten tår i mitt öga när jag läste din förlossningsberättelse!



Massa grattis till er!

2008-12-09 @ 23:43:20
URL: http://yiyah.blogg.se/
Postat av: Matilda01 (familjeliv)

Hej gumman! :-D



Åh vilken härlig läsning man fick! Skönt med en beskrivning som verkligen säger hur det är, utan att för den skull bli alltför detaljerad. Påminde mig lite om min första förlossning faktiskt. :-)



Så härligt att allt gick bra och att alla mår bra! Och vilken stor kille Milo redan är. (Kan verkligen förstå att det var jobbigt! Jag har ju bara klämt fram 3,5 kg tjejer, ja! :-))





Ha det riktigt bra nu, hela familjen. Gosa o snusa på varandra och bara njut!!!



KRAAAAM!!!

2008-12-11 @ 10:25:56
Postat av: Tina och Max

Måste få gratulera till underveket. Det var en redig kille du fick. Härligt!!! Våran Max blir ju 1 år imorgon han. Tiden går sååååå fort!!

2008-12-13 @ 19:34:14
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback