OPERAKÄLLARENMIDDAGEN....

Blev lite inspirerad av Mallis blogginlägg idag....

Jag minns för några år sen när vi var och firade min kusin Sami på hans examen, ingenjörsexamen om jag inte minns fel. Toppbetyg o allt....snacka om o känna sig medelmåttig med utgångsbetyg 3,0 från en samhällsvetenskaplig linje. SNARK, varför valde jag den? Trodde jag på riktigt att jag skulle fortsätta plugga, vilket hån...jag var så sjukt skoltrött redan i andra ring så jag grät o hotade med o hoppa av. Skitsamma...

Sami bjöd på Operakällaren....fördrink i cigarrummet och hela rubbet! BRA SKIT....



Här satt vi o åt, 12 personer.

Började bra i cigarrummet. Fördrink o så fick man puffa på valfri cigarr.... jag valde mina Marlboro Lights jag rökte på den tiden. Fördrink....eeeh, aha...ok, jag tar samma som morsan. Hon tog en DRY MARTINI, mitt förvirrade huvud trodde  det var en MARTINI BIANCO. Tog en STOOOOOR KLUNK när jag väl fick det snygga glaset i min hand. HILFE, SPYYYR, BRINNER...... svalde snabbt o höll för näsan. Vad var detta för jäkla rävgift?? Gav morsan glaset....

Runt vårt bord hade vi 6 personal. Dom stod bara där runt oss och fanns till. Jag reste mig för att gå på toaletten, PANG så hade jag en personal i arslet som hjälpte mig att flytta ut stolen. Jag blev rädd.... kastade en blick över axeln och insåg att ok, det är såhär det funkar. Vi är på en FIN middag nu.....

Väl på toaletten så stod där en till personal.... han hade en handduk till mig. OOOKEEEJ....weird, är detta på riktigt eller? Ska han torka mig oxå? Men, han gjorde inte det..... jag visste nog bara inte vilken signal man skulle ljuda med om man ville bli det.

Maten var fantastisk samtidigt som jag inte riktigt kunde njuta av den, vi hade 6 par ögon i nacken, heeela tiden. IFALL vi skulle behöva ha nåt....

Det var en femrättersmiddag minns jag, först en kopp med gucca som jag valt att kalla det. Vet inte vad det smakade egentlgien, bara att det inte var sött utan salt. Därefter kom det nåt slags salald. Huvudrätten var en potatisfyrkant stlk: 4x4 cm..... och nåt kött. Mört som fan... Sen var det ytterligare en kopp med gucca oc slutligen en slags glass. Till det var det minst 5 olika viner. HICK.

Erfarenheten var underbar...MEN, jag skulle aldrig vänja mig vid det. Jag är för lantig liksom.... fan jag våga ju knappt garva högt, våga ju inte njuta av stora tuggor, vågade inte ens fisa på toan ifall torkar-killen utanför skulle höra! O vad händer när man inte får fisa.... DÅ MÅSTE MAN FISA o magen värker. Men, så väluppfostrad är jag. Det fick bli sen, på vägen hem...

NOPE, även om ifall att jag blir rik en vacker dag ska jag inte sitta på operakällaren o bli fisnödig nån mer gång. För mig duger det bra med Fridays hamburgare och en stooor kall bärs! Där tors man kanske fisa av sig lite på toan oxå....

Kommentarer
Postat av: Fru P

Agree. Såna där ställen är inget för Fru P. Tacka vet jag ställen som Mallis nämner. Laidback. Is da shit.

2008-08-22 @ 11:44:19
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Garbo

Fint o fint sa hon med näsan i vädret ;)

Nä tack jag äter hellre burgare på donken eller allra mest på nått mysigt hak med ett tjej gäng :)

2008-08-22 @ 12:52:31
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Garbo

...glömde ju bort ju att jag äter nog allra helst runt ett bord i nåns kök och dricker vin o tjattrar natta lång...om jag får välja...=)

2008-08-22 @ 12:53:33
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: ulrica

I totally agreee!!!

2008-08-22 @ 13:07:11
URL: http://ulrica.org
Postat av: Cia

Hehe mej kan man inte ha på sådana ställen..Jag är för bonnig..Man skäms :)



Jag skulle få välja vin en gång och servitören räcker mej flaskan och jag skäller ut honom för att flaskan inte är öppnad..hahahaha jag skulle ju bara "godkänna" flarran..



Ja du ser



Pöss och trevlig helg

2008-08-22 @ 14:43:33
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Pezze

e oxå för bonningt för att passa in idenna flotta restauranger... men.. jag skulle gärna vilja attngn öppnade en mkt cool o annorlundare restaurang med mkt hög mysfaktor med tända ljuslyktor i olika färger o mkt tyger som hänger här o där, sköna sits/solar/soffor i sitta på...

då skulle jag flippa ut o ropa ut att jag vill flytta in där.. ;)

men ack o ve finns det nog inga såna restauranger :S:(

2008-08-22 @ 17:45:38
Postat av: Mallis

Vi var på en nattklubb i NY som heter Cielo, där erbjöds inte bara torkande handduks-ladies utan både cigaretter, deo, tops och parfymer i långa rader. Värsta lukta-gott-buffén. Man dricksade det man tyckte det var värt. Lite kul...



Kram på dig

2008-08-22 @ 18:42:29
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Malla

Åhhh... Vad fan brudar... Kom igen! Ni vet väl att den mest väluppfostrade/mest PK är den som kan alla social spelregler... Men aldrig skulle "förråda någon"... Been there, done that! Dricker gästerna ur "sköljkoppen" för skaldjursätare... Gör också värden/innan... Detta!



DET Är "GOD UPPFOSTRAN"... Riktigt bra!



Pok



MallasomvladeOperakällarens7-rätterstillbröllopsmiddagen.. Andlikeitlot...



2008-08-24 @ 21:31:52
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback