KLAGOMUREN!

Jag mår som ett jäkla dasslock..... ja alltså inte hela tiden. Men lite då o då...helst på förmiddagarna! Allmänt matt, trött, lite knäsvag, lite hjärtklappning, känns som det inte får plats med mer i magen, allmänt pissigt mående helt enkelt!

I fredags tyckte husbandet att nu åker vi till barnmorskan o kollar läget! Jag ville ju typ bara ligga på soffan för jag var så matt o trött. Jag hade 92/72 i blodtryck vilket är LÅÅÅÅGT (nästan lika lågt som glocalnet, haha, jag vet......visst är jag en jävel på o få till det, snark), dessutom var mitt HB (blodvärde) 116...har i vanliga fall 140 typ! Så den kombinationen, lågt BT och lågt HB gör att man mår allmänt pissigt!

Det blev apoteket o köpa vitaminer för gravida kvinnor med extra mycket järn, sen ska man visst börja motionera..... vafan, göre själv...vet nån hur jobbigt det känns när man är framtung? Inte kul o jäkligt jobbigt kan jag sammanfatta det med. Sen ska man dricka juice för att ta upp järnet bättre, äta mörkt bröd, äta gröna grönsaker osv. Allvarligt talat, ska man må såhär så vette fan om man pallar jobba. Igår när jag slutat jobba så var mina fötter ett skämt! Ett svullet jäkla skämt var vad det var..... ett stillasittande jobb var väl kanske ingen hit som gravid.

Jaja, jag lever på det stunder jag mår bättre.....men nu fick jag i alla fall klaga av mig lite! TACK FÖR DET!

Kommentarer
Postat av: Garbo

Ja inte e det lätt inte,kan lätt sätta mig in i din sits med tanke på hur jag mår i detta kvava kvalmiga väder,först soligt o fuktigt varmt och jag har svettats som en blöt flodko hela sommaren,maken säger att gå o kolla dig det e ju nått som e fel,haha jo jag tackar jag man e ju ingen ungdom längre...kanske beror på kvinnliga hormoner ;)

Menopaus typ...Gah!



Så jag har full förståelse för din irritation.

Jag svettas o lider med dig gumman.

Ps ikväll kommer det tydligen en svettdokumentär kl 21 tv 4 bäst jag kollar på den då ;)



KRAM

2008-08-12 @ 14:33:17
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Garbo

..Och givetvis krya på dina värden nu!

2008-08-12 @ 14:34:18
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Fru P

Vassego.



Stackars stackars lilla Ninis. Tack o lov går det över... även om det inte känns så.



Stor kram.

2008-08-12 @ 15:08:32
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ni kvinnor som går igenom allt detta är ju värd att bli behandlade som drottningar resten av livet. Tyvärr glömmer många av oss killar bort det senare när bebisen väl har kommit. Kämpa på och förlåt för att jag frestade dig i bloggen med saker man gör som icke-gravida ;) men din tid kommmer snart också!

2008-08-12 @ 16:53:34
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Frippo

Det där med Glocalnet, fan va kul, hur kom du på det...? =)



2008-08-13 @ 00:12:35
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Chris

Nu får du fan skärpa dig! Sådär mår jag varenda morgon jag vaknar. Jag måste dunka igång hjärtat och massera levern för att den ska reagera. Jag har blivit överkörd, misshandlad och bråkad med så det räcker för ett helt kompani. Senaste gången jag låg på sjukhuset så var läkaren uppriktigt förbannad och sa att jag inte skulle leva länge till om jag inte skärpte mig. Bit ihop för helvete och ta det som en finne.

2008-08-13 @ 02:49:45
URL: http://www.clogg.se
Postat av: Chris

Hoppas du förstod att jag skämtade....

2008-08-13 @ 10:23:43
URL: http://clogg.se
Postat av: Nina

Garbo: TACK... jag behöver sympatier nu! Det här vädret gör saken bara värre..hit me rå höst nu! Menopaus, hahaha,....inte än väl??



fRUp: Ja, snart är det väl över....bara jooordens högsta uppförsbacke kvar ;)



Mattias: Åh tack för jättefina värmande ord!! Nu blev jag glad!!



Frippo: I KNOW, jag e grym...



Chris: När det gäller dig är det inte mycket man tar p allvar... så tare coolt, kul dock att se att du blev lite nervös ;)







2008-08-13 @ 11:56:41
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback